Nagelfar - Hünengrab im Herbst
Nagelfar-Hünengrab im Herbst
Θυμάμαι ξεκάθαρα ότι στο δεύτερο μισό των 90ς ελέγχαμε εξονυχιστικά black metal μπάντες που δεν ήταν Σκανδιναβικές εννοώντας ότι υπήρχε έντονη αμφιβολία για την ποιότητα τους και αυτό οφείλοντας αρκετά και στον τότε Τύπο. Ειδικά πολλές μπάντες από Γερμανία αντιμετωπίστηκαν με περίγελο, πολλές φορές δικαίως. Το θέμα είναι ότι μαζί με τα ξερά, καίγονται και τα χλωρά και κάποιες black metal κυκλοφορίες της εποχής από τη συγκεκριμένη χώρα δεν πήραν τα εύσημα και τη δόξα που τους άξιζε, τουλάχιστον όχι τότε. Πλέον πολλές Ευρωπαικές χώρες αποτελούν ανεξάντλητη πηγή στο συγκεκριμένο μουσικό χώρο. Πηγαίνουμε στο 1993 να γνωρίσουμε τους Nagelfar που πολλοί τους μπερδεύουν με τους Σουηδούς Naglfar οι οποίoi ξεκινησαν και αυτοί την ίδια περίπου εποχή. Τα πρώτα demos έκαναν μεγάλο αντίκτυπο, τουλάχιστον στη χώρα τους και το 1997 κυκλοφόρησαν ένα splt με τους επίσης Γερμανούς Dark Embrace που δεν κατάφεραν κάτι περισσότερο. Αντίθετα, οι Nagelfar κυκλοφόρησαν το πανέμορφο ‘’ Hünengrab im Herbst’’ την ίδια χρονιά και έβαλαν το όνομα τους στην παγκόσμια μεταλλική ιστορία. Δυο χρόνια αργότερα επιστρέφουν με το ‘’Spontgorrth’’ στο οποία τα τρία πρώτα τραγούδια είναι επανηχογραφήμένες παλιότερες συνθέσεις και γι αυτό η ίδια η μπάντα δεν θεωρεί ως νέο άλμπουμ. Αυτό θα έρθει το 2001 με το ‘’ Virus West’’ και με νέο τραγουδιστή (τον σημερινό των Endstille). Δυστυχώς η μπάντα διαλύεται αλλά το καλό της υπόθεσης είναι ότι γεννιέται μια νέα μπαντάρα, οι The Ruins Of Beverast του Alexander von Meilenwald (drums).
Γερμανόφωνο (μελωδικό) Black Metal. Οι Nagelfar στη πλήρη δισκογραφία τους προτίμησαν να τραγουδούν στα γερμανικά. Ίσως ελάχιστη σημασία να έχει μια και τα πραγμορφωμένα φωνητικά δεν ξενίζουν στη γλώσσα αλλά το ίδιο συμβάινει και στα λίγα καθαρά. Ωραίοι καλογραμμένοι στίχοι με θέματα πάνω σε μυθολολογία, τη φύση, τον παγανισμό και άλλα τέτοια, μακριά από σατανική/αντιχριστιανικη θεματολογία που στόχευε ιδιαίτερα το είδος εκείνη την εποχή. Όσο για τον χαρακτηρισμό ‘’μελωδικό’’ black metal οφείλεται στη σκοτεινή ατμόσφαιρα, δημιούργημα πληκτροφόρων ιδεών και εκτελέσεων όπως και την παραγωγή (από τον γνωστότατο Andy Classen) που παράλη την τραχύτητα της μουσικής δεν την αφήνει φτωχή και παγωμένη αλλά της προσδίδει όγκο και βάθος. Το όμορφο εξώφυλλο του Kris Verwimp έρχεται να απομακρύνει αυτή τη κυκλοφορία από το μέσο ασπρόμαυρο όρο από τις Σκανδιναβικές κυκλοφορίες.
Black Metal δεν σημαίνει μόνο μινιμαλισμός. Μόνο ουρλιαχτά και πριμαριστός ήχος. Το Σκότος μπορεί να προβληθεί με πολλούς τρόπους και οι Nagelfar τους γνωρίζουν και τους χρησιμοποιούν. Δεν θα στερήσουν τίποτα από ένα οπαδό που θέλει θεοσκότεινο ηχητικό πανδαιμόνιο ακόμα και αν γι αυτό χρειάζονται συνθέσεις των 15 λεπτών. Επικοί ρυθμοί, επιβλητική ατμόσφαιρα, μετάδοση μαυρομεταλλικών riffs, φωνητική μεταλαμπάδευση συναισθημάτων με τη χρήση και κραυγαλέων ουρλιαχτών αλλά και μπάσας, γοτθικής, καθαρής φωνής. Οι πλούσιοι ήχοι από το drum kit του Alexander δεν σοκάρουν κανέναν μιας και πολλοί τον θυαμάζουν και στους The Ruins Of Beverast. Ανεξάντλητο ξόδεμα ιδεών, φόρμαρισμένος όσο δεν πάει, δείχνει ένα άλλο εαυτό για τα τύμπανα σε μια black metal κυκλοφορία και αυτός ο εαυτός είναι ο κυρίαρχος. Νύχιοι ήχοι παρελάυνουν, μεταμφιεσμένες αρμονίες καραδοκούν σε σκοτεινές γωνίες, το παρόν ξεθωριάζει και χάνεσαι στον κόσμο σου. Και δεν χρειάζεσαι μόνο την ακραία πλευρά την μουσική της αλλά και την αντίθετη όπως στο ομώνυμο τραγούδι, μια μελωδική ηχητική κούρσα, μια μετατοπιστική φάση γεμάτη απόκρυφες και ζοφερές αρμονίες.
Το μπάσο ίσως να μην ακούγεται όσο θα ήθελε κάποιος αλλά γενικότερα στο black metal η χρήση του είναι περιορισμένη. Η αρχή του ‘’Bildnis der Apokalypse’’ όμως ξεκινά διαφορετικά, με μια Necromantia τάση που φέρνει το συγκεκριμένο όργανο κατευθείαν μέσα στα αυτιά μας. Το ‘’Srontgorrth’’ έχει μια υποβόσκουσα folk/heavy metal μελωδία σαν βάση αλλά δεν ξεχνάει την black metal σύσταση σου και συχνά επιταχύνει μεγίστως και σε υψίσυχνες συχνότητες. Το πιο folk ‘’Der Flug des Raben‘’ θα κλείσει την αυλαία μετά από 14 λεπτά έχοντας κατραμίσει την ψυχή μας με κάθε πιθανό τρόπο. Κάθε τραγούδι είναι μια σαφέστατη απόδειξη των υψηλών ικανότητων των μουσικών που απαρτίζουν τη μπάντα.